zaterdag 20 februari 2010

Ceder Concepts

Wanneer je hout besprenkelt met essentiële olie, zal het hout de olie en daarmee ook haar geur absorberen.
Ceder beschikt reeds zelf over een aangenaam aroma, toch ben ik aan de slag gegaan met wat oliën.

Pure olie (ik gebruikte eucalyptus) wordt sterk geabsorbeerd, maar dit is wel duur en de geur is zeer sterk.
Ik wil eerder een subtiele maar toch aanwezige geur bekomen.
Ik legde hiertoe een stukje cederhout in een bakje met water en een scheutje geurolie.
Ik merkte dat op die manier het hout volledig doordrongen werd van de geur.
Ik gebruikte de geur 'citrus', wat geen al te sterke geur is en merkte dat de geur van het hout en de citrusgeur vermengden.
het wordt nog afwachten of deze geur blijvend zal zijn..

EDIT: na twee dagen is de geur nog even sterk aanwezig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten