maandag 15 maart 2010

More Jewelry

Vandaag nog wat kralen gemaakt

Eerst gaatjes (Ф2) geboord in een plankje, als je eerst de blokjes zaagt is het veel meer gepruts om er daarna nog gaatjes in te boren.

Daarna de blokjes uitgezaagd met een lintzaag. Het grootste handwerk is het opschure van de blokjes, zodat alle kanten effen zijn en er geen splinters meer zijn. Hier mag je toch een een tweetal minuten per blokje rekenen.

Dit is een kraal die ik gemaakt heb van een restblokje waar de gleuf in het plankje zat.
Het is een mooie, assymetrische vorm, in mijn ogen zeer geschikt als hanger voor een kettinkje.


Het vorige armbandje wat ik maakte, vond ik persoonlijk niet zo mooi, met enkel maar houten kralen. In combinatie met andere parels vind ik het echter zeker niet lelijk!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten