zaterdag 31 oktober 2009

Testing


Wanneer je iets IN de drankbeker plaatst waarin de geur zit, komt de geur vlakbij je neus tijdens het drinken.
Ik maakte een prototype met de potjes van theelichtjes, papier en aluminiumfolie.
Ik deed tests met enkele combinaties

Rosé wijn + honing
de geur van honing is te zwak.

Rosé wijn + mango
!!opmerking: de geur van de drank zelf, in dit geval de wijn, moet afgesloten worden want deze is nogal dominant op de toegevoegde geur.
de geur van mango is sterker maar nog niet sterk genoeg om de smaak van de wijn te beïnvloeden.

Rosé + tomatenpuree
de geur van de tomatenpuree is wél zeer sterk aanwezig.
echter de geur is nog steeds niet prominent genoeg aanwezig om de smaak van de drank écht te beïnvloeden...
Ik liet vervolgens enkele proefpersonen ook drinken, volgens hen was de geur van de tomatenpuree wél sterk aanwezig.
Waarschijnlijk hing ik al te lang boven de rosé wijn en rook ik daardoor enkel nog maar de roséwijn...


BESLUIT
Er zal een prototype gemaakt moeten worden zodanig dat er zowel vloeibare als vaste stoffen in het geurbakje kunnen geplaatst worden. Ook moet de geur van de drank zoveel mogelijk geblokkeerd worden!

Het idee van onderstaande tekening komt daarbij dichtst in de buurt van wat ik nodig zal hebben.
Een smalle geul waar de drank door kan gedronken worden, en vrij dominant aanwezig: de geurbakjes. eventueel verschillende afneembare en verwisselbare geuren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten